Ground zero, heeeel veel lopen en PIZZA!!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Kramer - WaarBenJij.nu Ground zero, heeeel veel lopen en PIZZA!!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Kramer - WaarBenJij.nu

Ground zero, heeeel veel lopen en PIZZA!!!

Door: Janneke, Tessa, Wendy

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 Mei 2016 | Verenigde Staten, New York

Hier komt het dan, dag 2 in New York.
Vanmorgen vroeg begonnen met een ontbijtje van Bagels met sap... niet al te voedzaam maar wel donders lekker. Daarna zijn we vertrokken naar Chambers Street. Toen begon het echte wandelen.

Onderweg naar Ground Zero, waar ons een heftige belevenis stond te wachten, hebben we de prachtige dame langs het water zien staan en mini baseballertjes gezien (Aaaaaaaaaawh). Eenmaal bij Ground Zero aangekomen mochten we eerst zelf gaan verkennen. Nooit gedacht dat die bassins zo indrukwekkend zouden zijn. Namen van mensen die helemaal vanuit andere stadsdelen zijn gekomen om te helpen, maar ook namen van vrouwen met daarbij de tekst 'and her unborn child'. Het werd ineens heel echt.

Na weer bij elkaar te zijn gekomen, zijn we met z'n allen naar het museum gegaan. Daar eerst nog door de beveiliging, want ja wij zien eruit als criminelen (not).
Het museum was anders dan verwacht... Fundementen stonden nog op hun plek, ambulances en brandweerwagens die erbij waren en quotes van mensen die het hebben gezien of die het overleefd hebben, dat was het heftigste. Daarnaast werden de namen van de overledenen opgenoemd en werd de hele aanslag in detail beschreven. Wij hadden de tissues die erbij stonden wel even nodig (emotioneel momentje).

Daarna was het terug naar buiten en lunch halen om mee te nemen naar Battery Park. Daar kwamen we brutale eekhoorns tegen, ze sprongen zo op je been! En natuurlijk hadden we uitzicht op Ellis Island, waar de prachtige Miss Liberty staat. Even rustig eten en zitten, toen door naar Wallstreet.

Allereerst hebben we de machtige stier bekeken maar we hebben helaas zijn ballen niet kunnen kietelen (voor het geluk dan hé). Voor ons dus geen groot fortuin. Daarna doorgelopen naar het standbeeld van George Washington waar we met de groep op de foto gingen. Toen doorgelopen in de richting van de kade. Vanaf daar konden we de Brooklyn Bridge zien, waar we later ook zelf overheen liepen (pokke end, maar het was het wel waard).

Daarna nog de skyline van New York gezien vanuit Brooklyn. Na even gezeten te hebben, zijn we doorgelopen naar de subway, waar iedereen zijn eigen weg ging voor de avond. Natuurlijk hadden we Nienke Fijnvandraat aangenomen als onze tourguide (dat hadden we echt heeeeel hard nodig). Met een groepje van 8 zijn wij (Tessa en Janneke) terug gegaan naar Times Square voor de M&M's world en de Disney store (amazeballs, voelde me net weer een 5 jarige). Met z'n achten echte New York Pizza gegeten.

Daarna terug naar het hotel want ooooooh wat waren we moe. Na nog even te dollen op de kamer met Nienke, hebben we nog een nighttime sugarsnack gehaald en Nienke afgezet bij de metro. Have a good trip NeeNee!

Wendy heeft samen met een groepje een grote pizza gehaald en die in Central Park opgegeten. Daarna zijn ze op de metro gestapt en random ergens uitgestapt om rond te lopen. Ze heeft onder andere Washington Square Park gezien met een mini versie van de d'Arc de Triomphe (haar woorden).

Daarna zijn we elkaar weer tegen gekomen in onze hotelkamer.
Nu lekker slapen en hopen dat morgen weer net zo adventurous mag zijn als vandaag!

• 08 Mei 2016 - 07:36

Sanne Van Werven-gerritsen :

Ziet er super gaaf uit dames. Kan me voorstellen dat grond zero erg veel indruk maakt.
    En jammer dat we jullie niet als miljonairs morgen terug halen.(hadden jullie toch die ballen even moeten kietelen.
    En leuk te horen dat jullie zelf ook veel mogen en kunnen ontdekken.

Kijk uit naar dag 3!
    Genietse.

• 08 Mei 2016 - 08:24

Nienke Fijnvandraat :

Het was gezellig! Leuk dat ik dit uitstapje had vanuit mijn minor :) ik zal het ook zeker uitgebreid beschrijven in mijn blog!