Highline, Harbor School and sight seeing - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Kramer - WaarBenJij.nu Highline, Harbor School and sight seeing - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Kramer - WaarBenJij.nu

Highline, Harbor School and sight seeing

Door: Tessa, Janneke, Manon, Wendy

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 Mei 2016 | Verenigde Staten, New York

Ja ja, dag 4 is alweer aangebroken. Vandaag begonnen met vers brood en aardbeien. Heel erg Hollands, maar wel verdomd lekker. Daarna iets eerder dan normaal op de metro gestapt richting The Highline. Dit is een oud treinspoor, waar eerst treinen overheen gingen met chemische materialen, en wat nu veranderd wordt in een park. Het is nog in constructie maar er is al een paar kilometer af waar je dus ook al overheen kan lopen.

Uiteindelijk waren die paar kilometers er toch niet zo heel veel, want binnen een half uur waren we al bij het einde. Dat betekende een uurtje heerlijk in de zon zitten, want die was er gelukkig vandaag ook weer vol op! Toen we ons weer hadden verzameld, hebben we een stuk over Gansevoort Street gelopen richting de metro die we moesten pakken om met de pond naar The New York Harbor School te gaan, wat zich op Governors Island bevindt.

The New York Harbor School is een school voor de buitenbeentjes van de maatschappij, perfect voor ons dus! Daarnaast is de school natuurlijk ook voor mensen die dit leuk vinden. Zo is er iemand die 2 uur vanuit de Bronx reist om daar naar school te gaan. De school neemt iedere student aan en is een school voor studenten van 13 tot 18 jaar. Hier worden ze opgeleid met een maritieme specialisatie, waarvan er 6 verschillende programma's zijn: Scuba Diving, Aqua Culture, Marine Biology Research, Marine Systems Technology, Ocean Enginering and Vessel Operations.
Wij hebben hun laatste jaars een paar vragen mogen stellen over hun projecten en wat ze na het afstuderen gaan doen. Daarvan heeft er één een volledige beurs gekregen voor een universiteit, omdat de school graag studenten willen die zelf vragen stellen bij wat ze moeten doen en nadenken voordat ze actie ondernemen.
Zelf hebben wij dit ook even uit mogen testen. Hun grootste doel is om een biljoen oesters terug te krijgen in The Hudson Bay.

Daarna mochten we zelf op pad. We zijn met z'n zevenen op pad gegaan naar China Town (niet heel interessant vonden wij). Toen zijn we doorgelopen naar Little Italy, waar we in een ongelooflijk leuk restaurantje wat hebben gegeten. Daarna was het door naar Columbus Circle, waar we een ijsje/frappuccino hebben gehaald.

Toen was het tijd voor het hoogtepunt van onze dag, een bezoek aan The Empire State Building. Na ongeveer een half uurtje stonden we bovenop! En wat was het geweldig!! Een prachtig uitzicht in het donker! Alle lichten zorgen voor een hele fijne sfeer en wij raden het zeker weten aan! Wij hebben daar een hele tijd rondgelopen. Na deze geweldige ervaring zijn wij terug gegaan naar het hotel.

Dit was onze vierde dag, wat betekent dat we helaas alweer op de helft van de reis zitten! Morgen is het tijd om naar de Bronx te gaan om daar de J.M. Rapportschool te bezoeken! Hopelijk kunnen wij in de blog van morgen, er ook een aantal quotes en meningen in zetten van onze medestudenten!

• 10 Mei 2016 - 09:22

Steven Sr.:

Super ervaring weer. Alweer op de helft. De tijd vliegt zo om. Geniet er van!