Central Park, Museum of History en Freedom Tower - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Kramer - WaarBenJij.nu Central Park, Museum of History en Freedom Tower - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Kramer - WaarBenJij.nu

Central Park, Museum of History en Freedom Tower

Door: Tessa, Janneke, Manon, Wendy

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 Mei 2016 | Verenigde Staten, New York

What's up guys! How ya'll doin'?!
We're great, thanks!
Dat is dus the usual routine in the USA als je iemand tegenkomt. Super leuk!

Goed, dag 7 alweer! zo snel als hij begon, is hij nu ook weer afgelopen.
Vanochtend zijn wij lekker begonnen met een lange wandeling naar en door Central Park met de groep. Daar hebben wij in 4 groepen de afgelopen dagen geëvalueerd en elkaar laten weten wat wij vooral als leermoment meenemen naar Nederland. Dat waren erg leuke en interessante gesprekken!

Na de gesprekken is de groep gesplitst in twee groepen. Één groep voor het Metropolitan Museum en één groep voor het Museum of Natural History.
Janneke, Wendy, Manon en ik hebben voor het laatste gekozen. Een goede keus, dat bleek gelijk al toen we er aan kwamen. Het museum opzich zit al in een heel groot en mooi gebouw. Zodra je binnenkomt, word je opgewacht door twee enorm grote dinosaurus skeletten. Super gaaf dus!
Het principe in beide musea is zo: Je betaald aan entree wat je het waard vindt. Dus als jij voor 1 dollar naar binnen wil, kan het (natuurlijk hebben wij wat meer gegeven).
Eenmaal in de eerste zaal (het museum heeft allemaal zalen), zagen we de zoogdieren uit Afrika. Grote opgezette dieren die in een nagemaakte natuur tentoon gesteld worden. Je kan daar ook op zo'n leuke manier foto's maken, dat het net lijkt of je in Afrika zit.
Kijk mam, ik zit niet in New York, maar ik loop door de wildernis van Afrika!! (Heb ik maar niet gestuurd ;) )
Op deze manier zijn veel zalen ingericht, maar het leuke is, het gaat niet alleen over dieren, maar ook over de indianen, de wereld zelf, de natuur, wetenschap... Eigenlijk alles wat je bij natuur/geschiedenis kunt bedenken.

Janneke's favoriete exhibition was de zaal met Sealife. Daar kwam je binnen en daar hing in het midden een enorme walrus. De hele zaal was 2 verdiepingen aan kleine ruimtes achter glas waar de natuur en de zeedieren worden tentoongesteld. Erg indrukwekkend!
Het eerste wat Janneke riep was: OCTOPUS! (lees: OCTOPOES!)

Mijn (Tessa) favoriete exhibition was natuurlijk de 4e verdieping met de dinosaurus skeletten. I LOVED IT! Natuurlijk een selfie gemaakt bij de
Tyrannosaurus Rex! Maar, ik moet bekennen dat ik op de 3e verdieping helemaal door het dolle heen was toen ik DumDum uit de film Night at the Museum zag! En dus heb ik tot we naar de 4e verdieping gingen alleen maar tegen Janneke aan gezeurd: DumDum needs gumgum!
En natuurlijk ben ik met dit geweldige beeld op de foto geweest. Nu is hij mijn grote vriend!

Er stond ook nog een fotobooth in het museum. En ja, wij zouden Janneke en Tessa niet zijn als wij daar niet in zouden gaan. Daar hebben wij dan ook 3 foto's laten maken met dino's in de rand, waarvan we later 1 foto konden uitzoeken. Er was alleen 1 probleem. De foto's maakten random gaten in ons gezicht. Zo leek het op de eerste foto alsof ik een rotte voortand had en op de tweede dat ik freaky ogen had. Dus toen de derde uitgekozen, waar Janneke gaten in haar hand heeft.

Na het museum hebben wij de metro naar het hotel genomen, waar wij bij de Subway lunch hebben gehaald. Daarna zijn wij naar Times Square en Columbus Circle gegaan om een musthave New York sweater te halen.
Toen we die eenmaal hadden bemachtigd, hebben we nog even in het park gezeten en daarna zijn we gaan eten bij de metrodiner dichtbij ons hotel. Echt een aanrader! Dat plekje had goed eten en het was een erg leuk restaurantje.

Daarna was het dan eindelijk tijd voor de One World Observatory in het World Trade Center (ook wel Freedom Tower genoemd). Aangezien de metro de laatste paar stops aardig langzaam ging rijden, moesten we rennen om op tijd te zijn (volgens mij was het achteraf niet nodig, maar goed). Mocht je ooit in New York komen, dan is de One World Observatory echt een aanrader! Die MOET op je To Do lijstje staan. Je stapt namelijk in een lift, en met dat je omhoog gaat wordt er een filmpje afgespeeld van de geschiedenis van voordat het gebouw er stond. Eenmaal aangekomen op de 102e verdieping was het filmpje afgelopen en zat je qua tijdlijn dus ook in het "nu". Hierbij hoorde je al ooh's en aah's, maar toen moest het korte theaterstukje nog komen. Je kijkt naar een scherm op de muur die New York laat zien. De meest standaard dingen van New York laten ze zien en op het eind gaat de muur omhoog en zie je voor het eerst New York vanaf de 102e verdieping. In een woord: WAUW!!!!
Toen mocht je rondlopen op de 101e en 100ste verdieping, waar je 360 graden zicht had op New York. Dit was zo mooi! We hebben de zonsondergang gezien en zijn daar nog ongeveer anderhalf uur geweest, die ook zo voorbij vlogen. Janneke en ik wilden daar heel graag blijven, maar in het kader van een blog schrijven en iets van inpakken omdat we morgen weer weggaan ofzoiets, zijn we maar weer naar het hotel gegaan.

Wij gaan dus nu inpakken en Manon en Wendy zijn nog even lekker de stad in.
De blog van morgen komt of morgenavond/middag of zaterdagochtend op de site te staan, maar dat zien jullie vanzelf wel weer verschijnen!