Dunkin' Donuts, LOTS of stairs and midnight coffee - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Kramer - WaarBenJij.nu Dunkin' Donuts, LOTS of stairs and midnight coffee - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Kramer - WaarBenJij.nu

Dunkin' Donuts, LOTS of stairs and midnight coffee

Door: Tessa, Janneke, Manon, Wendy

Blijf op de hoogte en volg Tessa

06 Mei 2016 | Verenigde Staten, New York

Zo, de eerste dag zit er alweer op! Na heel vroeg opstaan, 5 uur in ons geval, is iedereen op tijd aangekomen op Schiphol. Ik moet zeggen, de tijd op Schiphol verliep erg snel en voordat wij het wisten zaten we al in het vliegtuig op naar New York City!

Eenmaal in de lucht leken de 8 uur en 5 minuten (ja die 5 minuten maken echt uit!) aan de ene kant wel voorbij te vliegen, maar aan de andere kant ook weer niet. Met de keuze uit veel films en series kon je op je gemak lekker de tijd uitzitten, tot je ongeveer nog anderhalf uur moest vliegen. Die anderhalf uur leken wel 20 uur.

Na de 8 uur en 5 minuten dan EINDELIJK het lang verwachte moment. Wij zijn in NEW YORK!
Met een transferbus werden wij naar ons hotel gebracht. Het eerste wat ons opviel waren de schattige huisjes in Queens, maar... waar zijn de grote gebouwen?! (in Manhattan, duh!)
Tijdens onze verder busrit kwamen wij de Dunkin' Donuts tegen. En nog één... En nog één...
Wij hebben ze geteld! Jawel! Alleen al op onze route vanuit Queens naar het hotel in Manhattan kwamen wij er 9 tegen. Ook zo'n 13 keer een Starbucks, LEKKAAAAH!

Eenmaal aangekomen bij het hotel stond ons een nieuwe uitdaging te wachten. Wij Hollandse dames en heren kunnen natuurlijk best zelf onze koffers dragen, tot groot genoegen van de medewerkers. en ik quote: 'Best weekend of my life!'

Wij zijn met zijn allen verdeeld over 4 verdiepingen, Opzich wel lekker, totdat wij erachter kwamen dat wij natuurlijk op de 5e verdieping zaten, zonder lift, met smalle gangen en zware koffers....
En toch op de 2e verdieping stug volhouden dat je geen hulp nodig hebt. Lang leve de onafhankelijke Hollander!!

Gelukkig konden wij een uur uitrusten, opfrissen en daarna gelijk door met de metro naar Times Square! Hier wordt pas echt duidelijk hoe groot New York eigenlijk is! Het eerste avondmaal is natuurlijk bij een van de meest Amerikaanse restaurants: de McDonalds!
En guys, seriously, Whatever you do, do NOT EVER order an icetea at the McDonalds in New York. Because, GROSS!!
Echt een challenge voor StukTV om deze overheerlijke *kuch* icetea in 5 minuten op te drinken zonder over te geven. (Sorry voor de details).

Na ons verder goede avondmaal zijn we verder New York gaan verkennen, door onder andere naar de Grand Central Terminal te gaan (HEEL INDRUKWEKKEND!) en wij zijn uiteindelijk geëindigd bij het Empire State Building, waar wij, helaas, door de laag hangende wolken nog niet op zijn gegaan. Dit zijn wij zo rond maandagavond van plan.

Terug aangekomen bij het hotel, zijn wij nog even beneden gebleven. The perks of having a Starbucks right underneath your hotel #MidnightCoffee!

Morgen op naar nieuwe avonturen!

• 07 Mei 2016 - 08:36

Bastien:

Leuk, veel plezier dames!!!

• 07 Mei 2016 - 08:47

Anneke Vos:

Geniet er van !!!

• 07 Mei 2016 - 08:51

Arno:

Have a good one!

• 07 Mei 2016 - 11:24

Siebrig:

Heel veel plezier dames en geniet ervan!

• 07 Mei 2016 - 14:29

Steven:

Super belevenis. Geniet er van!

• 07 Mei 2016 - 20:49

Marcel:

Mooie belevenis
    Veel plezier samen, geniet ervan

• 07 Mei 2016 - 21:32

Jeanet Van Werven:

Dames,
    Heel veel plezier toegewenst.Geniet ervan.!!!!!

• 07 Mei 2016 - 23:01

Ome Richard :