Central Park, Zon en YANKEES - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Kramer - WaarBenJij.nu Central Park, Zon en YANKEES - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Tessa Kramer - WaarBenJij.nu

Central Park, Zon en YANKEES

Door: Manon, Tessa, Wendy en Janneke

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Mei 2016 | Verenigde Staten, New York

Het is alweer de derde dag in New York City. De tijd gaat erg hard hier!
Vanochtend zijn wij de dag begonnen met Broadway bagels. Daarbij hebben wij de Cream Cheese en Jelly bagels geprobeerd en die zijn zeker aan te raden!

Om 9 uur zijn wij vertrokken naar Brooklyn Tabernacle (na onze moeders een fijne moederdag gewenst te hebben natuurlijk!).
Eenmaal aangekomen bij Brooklyn Tabernacle, dat is de kerk, gingen wij eerst koffie halen en daarna konden wij in de rij (!) wachten tot we naar binnen konden. En wat was die rij lang! Er werd ons verteld dat er zo'n 4000 mensen in de kerk konden. Dus je kunt je wel voorstellen hoe lang de rij ongeveer was... Gelukkig stonden wij aardig vooraan.
Eenmaal in de kerk ontdek je eigenlijk hoe aardig en open de mensen hier eigenlijk zijn! Iedereen wenst je een goede morgen en degene die naast je gaat zitten stelt zich ook even voor.

De kerk dienst begint zoals je zou verwachten hoe hij begint, met typisch Amerikaans gezang! AWESOME!
Ik moet zeggen dat dit een grote indruk op ons heeft gemaakt!
Na een paar liederen kreeg iedereen 1 minuut de gelegenheid om iedereen om je heen even te ontmoeten en iedereen deed dat dan ook met veel enthousiasme. Ikzelf (Tessa) zat zelf naast Bertha, een hele aardige Amerikaanse vrouw die zelf uit Florida op bezoek is in New York. Wij hebben even een praatje met elkaar gemaakt en op het einde knuffelde zij mij heel enthousiast! Ik vond haar echt een schatje!
Na de minuut kennismaken werd er verder gezongen. Verschillende mensen uit het koor kwamen naar voren met een microfoon om met ons een lied te zingen. Wat zijn die Amerikanen entertainers zeg!
Na de liederen kwam er een minister naar voren die ging preken over de Bijbel en God. Vooral het woord van God en dat het woord van God niet alleen in de Bijbel staat.
De Amerikaanse manier van preken is heel indrukwekkend, het begint klein en bouwt zich dan op tot een climax waarin de hele zaal uitbundig meedoet. Echt geweldig!

Na de kerkdienst zijn wij met de metro naar Central Park gereden, Janneke's favoriete onderdeel! We begonnen bij de Strawberry Fields waar de beroemde cirkel met het woord IMAGINE zich bevindt. Na daar veel foto's van gemaakt te hebben, zijn we doorgelopen naar Sheep Meadow. Daar hebben we heerlijk op het gras gepicknicked in de zon die EINDELIJK verschenen was. Alleen daar komen was een struggle, want de Japanners vonden het leuk om van moederdag, Japan dag te maken.
Na uitgebreid veel foto's van onszelf te hebben gemaakt ('cause damn, we fabulous) zijn we doorgelopen naar het Metropolitan museum of Art, waar we 2 minuten zijn gebleven voor de Met stairs. Onderweg daar naartoe zijn we langs de Bethesda fontijn, the Boathouse, de Bow Bridge en Belvedere castle gelopen.

Daarna was het tijd om Fifth Avenue af te lopen (nogmaals een pokke end, maar ook dit was het waard). Daarbij hebben we Central Park Zoo, Apple Store, Trump Tower, The Plaza Hotel, Saint Patricks Church and Rockefeller Centre.

Toen terug naar het hotel om ons om te kleden en snel te eten bij de Subway, want toen was het tijd voor de lang verwachte New York Yankees wedstrijd. Tessa's favoriete onderdeel van de dag! Na even te puzzelen welke metro we moesten hebben kwamen wij redelijk op tijd aan voor de wedstrijd. Man, wat was het buiten druk! En wat is het stadion groot! Dankzij Janneke hadden wij al kaartjes en konden wij snel door de Security Check heen, om dan tegelijkertijd onze ogen uit te kijken en snel naar boven te lopen voor onze plekken.
Tegen de tijd dat wij daar waren (wij hadden plekken bovenaan), was de wedstrijd net 10 minuten begonnen en waren de Red Sox nog aan slag. Zij stonden voor met 2 punten... Maar dat maakte ons nog niet veel uit, aangezien wij de eerste 10 minuten nog vol verwondering het stadion in keken.
De leerkrachten Marc, Remco, Jacobien en Ingrid zijn ook naar de Yankees gegaan, maar zij hadden plekken wat verder naar beneden.
De wedstrijd vorderde en halverwege kwamen de mensen die het veld aanvegen, op het nummer YMCA naar voren en veegden het veld met een dansje aan. AGAIN: Wat zijn Amerikanen entertainers! Leuk man!
Helaas hebben de New York Yankees met 5 - 1 verloren, maar dat drukte onze pret niet! Wij vonden het al heel speciaal dat wij daar aanwezig konden zijn!
Na de wedstrijd zijn wij met half New York weer in de metro naar het hotel gegaan.

Op naar dag 4!

• 09 Mei 2016 - 07:08

Arno:

Wederom een top dag zo te lezen! Have fun and good night.